Emotional intelligence and early internationalization as resilient strategies in adverse contexts
Abstract
The effect of emotional intelligence on venture internationalization is investigated in situations in which entrepreneurs are pressured to pursue resilient strategies, pushed by a disrupting shock that weakens the national economic condition (e.g., an economic recession). While previous findings have highlighted the importance of entrepreneurs’ human capital attributes in their entering foreign markets, few studies have analysed how the emotional intelligence competences of entrepreneurs lead them to internationalize. This study fills this gap in the literature on entrepreneurial behaviour by focusing on the emotional, cognitive and psychological qualities of entrepreneurs to explain their exporting business decisions under adversity.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Derechos de autor propuestos por Creative Commons
1. Política propuesta para revistas que ofrecen acceso abierto
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).