Nueva sociedad de artistas emprendedores. Pertinencia y retos

Authors

Abstract

The Creative Economy growthness brings up questions about building a society with excess of entreprenurial artists and their particular obsctacles. This requires taking care of the artist´s conditions to protect their creative responsabilities and to overcome the triggering challenges that will allow them to decide developing an entrepreneurial competence. Based on their determination to recognize themselves inside the entrepreneurial artist's taxonomy and a transformation within the market relation, will depend that entrepreneurship can be seen as an element that innovates Cultural Industry´s value chain in order to guide it towards a Cultural sector with Sustainable Development.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Jimena Peña-Bennett, Consultor e investigador independiente

Ph.d en Economía y Empresa de la Univ. Autónoma de Madrid, Magíster en Mercado del Arte y Gestión de Empresas Relacionadas de la Univ. Antonio de Nebrija y Licenciada en Ingeniería Industrial de la Univ. Javeriana de Bogotá. Cuenta con más de 15 años de experiencia laboral comprometida con el crecimiento de la Industria Cultural e implementando actividades en redes de intercambio intercultural iberoamericano. Ha sido docente y coordinadora de programas en Gestión de la Cultura, ha desarrollado programas de mentorías especializadas para la sostenibilidad del artista y del ecosistema cultural. Su línea de investigación es el emprendimiento en el artista visual, el mercado cultural y la economía creativa. Como Curadora de Arte Contemporáneo desarrolla propuestas entorno a la inteligencia colectiva y dirige programas para el fomento de la apreciación de las artes. 

Published

2022-02-11