Aloe Vera Fuerteventura: la expansión internacional como modelo de negocio / Aloe Vera Fuerteventura: international expansion as a business model / DOI: 10.20420/eni.2016.130

Authors

  • Antonia Mercedes García-Cabrera Universidad de Las Palmas de Gran Canaria
  • María Gracia García-Soto Universidad de Las Palmas de Gran Canaria

Abstract

La empresa Aloe Vera Fuerteventura dedicada a la fabricación de cosméticos basados en el aloe, ofrece un ejemplo de interés para empresarios y potenciales emprendedores. En concreto, la gestión innovadora que el emprendedor realiza de los obstáculos que dificultan la explotación de una idea de negocio internacional desde su origen (ej. falta de contactos con redes sociales y empresariales, escasez de recursos financieros para llevar a cabo la inversión, estar radicado en un territorio con escasa tradición en internacionalización empresarial), ofrece un modelo de éxito al que los emprendedores pueden recurrir en su búsqueda de respuestas a sus propios retos.

The venture “Aloe Vera Fuerteventura”, which manufactures cosmetics based on aloe, offers an example of interest for entrepreneurs and would-be entrepreneurs. In particular, this venture’s founder managed the obstacles that hinder the exploitation of an international business idea from the starting up in an innovative way (e.g., lack of contacts with social and business networks, lack of financial resources, be located in a territory with little tradition in firms’ internationalization). So, this case offers a model that entrepreneurs and would-be entrepreneurs can turn to in their quest for solutions to their own challenges when managing a new venture.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2017-02-16

Issue

Section

Casos Empresariales