Promoting language learning: The use of mLearning in the Spanish classes
Resumen
The aim of this study is to investigate the benefits of integrating Mobil Learning (mLearning) into language teaching activities to promote active student engagement and independent learning. A total of 72 beginner level students of Spanish ((European Framework: A1.1 (Spanish 1) and A1.2 (Spanish 2) participated in this study. This project was undertaken between Sem II 2014 and Sem I 2015 with the participation of RMIT students from a variety of degree backgrounds: Media, International studies, Business, Music, Engineering, Animation, Education, Social Work and Photography. The study took into consideration pedagogical principles, mobile principles, and blended methods, and the learning outcomes of each course: RMIT graduate attributes were also considered. As part of their assessment students were asked to produce a socio-cultural video using mobile phones, iPads, video cameras or other such devices. The practice of employing methods of qualitative data collection (on-line survey, interviews, observations and video samples) resulted in a demonstrable improvement in oral skills, vocabulary and grammar, while at the same time allowing students to be creative with the use of technological devices. Based on the results, this study provides insights into students’ and teachers’ views on the benefits of using mLearning for Spanish language learning. Unfortunately, their feedback was negative in terms of technology support from the University. It is, however hoped that the findings of the study will motivate other language educators to use mLearning activities to evaluate learners’ oral skills.Descargas
Los datos de descargas todavía no están disponibles.
Descargas
Archivos adicionales
Publicado
2016-06-15
Cómo citar
Mejía, G. (2016). Promoting language learning: The use of mLearning in the Spanish classes. Revista De Lenguas Para Fines Específicos, 22(1), 80–99. Recuperado a partir de https://ojsspdc.ulpgc.es/ojs/index.php/LFE/article/view/494
Número
Sección
Sección Monográfica/Special Issue
Licencia
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
Revista de Lenguas para fines específicos is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional License.