Hacia la visualización en la ingeniería gráfica: una herramienta de aprendizaje interactivo
Keywords:
Expresión Gráfica, visualización, VRMLAbstract
La enseñanza de la Expresión Gráfica en las carreras técnicas ha evolucionado en los últimos años. La llegada de las nuevas tecnologías ha sido fundamental en esta evolución y está condicionando el proceso de enseñanza y aprendizaje de esta materia. En este artículo se presenta una nueva herramienta basada en web diseñada para servir de apoyo a la enseñanza de la Expresión Gráfica. Esta herramienta hace especial hincapié en el desarrollo de la capacidad de visualización espacial en el Dibujo Técnico. La herramienta hace uso de VRML, animaciones gráficas interactivas y eficientes en 2D, 3D y programación de “scripts” y basa su funcionamiento en las ventajas que ofrece este tipo de elementos integrados junto con una cuidadosa elección del material de docencia.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2016-07-04
How to Cite
Suárez Rivero, J. P., & García Domínguez, M. (2016). Hacia la visualización en la ingeniería gráfica: una herramienta de aprendizaje interactivo. El G U I N I G U a D a, (17), 209–224. Retrieved from https://ojsspdc.ulpgc.es/ojs/index.php/ElGuiniguada/article/view/531
Issue
Section
Papers
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal. You can not make a commercial use of the work. The use derived from the work is also not allowed.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).