Los estudiantes de Magisterio y Enfermería ante la promoción de hábitos de vida saludable: ideas previas sobre obesidad infantil
Keywords:
obesidad infantil, dieta saludable, estrategias didácticas, promoción de la saludAbstract
En este artículo analizamos las ideas que tienen los estudiantes de Magisterio y Enfermería de la ULPGC sobre la obesidad infantil, los factores que la determinan y el papel que pueden desempeñar como promotores de la salud. Los resultados obtenidos nos muestran que poseen conocimientos sobre los factores determinantes de la obesidad y sobre el concepto de dieta saludable, y que consideran que están preparados para promover hábitos saludables. No obstante se han detectado ciertas actitudes y creencias erróneas que nos sugieren la necesidad de diseñar estrategias didácticas para mejorar su formación como promotores de salud.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2016-07-04
How to Cite
Vallespín Toro, M. D., Navarro Rodríguez, M. C., & Torres García, M. M. (2016). Los estudiantes de Magisterio y Enfermería ante la promoción de hábitos de vida saludable: ideas previas sobre obesidad infantil. El G U I N I G U a D a, (18), 189–206. Retrieved from https://ojsspdc.ulpgc.es/ojs/index.php/ElGuiniguada/article/view/548
Issue
Section
Papers
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal. You can not make a commercial use of the work. The use derived from the work is also not allowed.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).