El proceso de formación a través de la investigación participativa: una experiencia en torno al deporte escolar
Keywords:
formación, investigación participativa, deporte escolarAbstract
Este artículo versa sobre una experiencia formativa que en torno al deporte escolar está teniendo lugar en el seno de la Federación de Ikastolas de Bizkaia. Como en todo proceso de investigación-acción la intención es doble. Por un lado, la formación de los participantes y, por otro, el dar respuesta al problema detectado por los propios profesionales en su contexto de actuación docente. En este caso al tratarse de una investigación de orientación crítica va más allá de la solución del problema para penetrar en la comprensión de la realidad a estudio y generar procesos de transformación y autogestión.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2016-07-05
How to Cite
Macazaga López, A., & Rekalde Rodríguez, I. (2016). El proceso de formación a través de la investigación participativa: una experiencia en torno al deporte escolar. El G U I N I G U a D a, (14), 141–156. Retrieved from https://ojsspdc.ulpgc.es/ojs/index.php/ElGuiniguada/article/view/563
Issue
Section
Papers
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal. You can not make a commercial use of the work. The use derived from the work is also not allowed.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).