Una imagen de la distribución de hombres y mujeres entre los diferentes niveles educativos en la Comunidad Autónoma de Canarias
Keywords:
orientación sociolaboral, orientación educativa, enseñanza universitaria, formación profesional, género, equidadAbstract
Con este artículo de carácter descriptivo, intentamos sistematizar algunos datos que evidencien cómo los chicos y las chicas se distribuyen de manera diferente según titulaciones independientemente del tipo de enseñanza, a saber, formación profesional y universitaria. Asimismo, proponemos algunos aspectos que justifican esta situación, así como algunas consecuencias que este hecho supone para el desarrollo sociolaboral de chicas y chicos en equidad.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2016-07-14
How to Cite
Miranda Santana, C. (2016). Una imagen de la distribución de hombres y mujeres entre los diferentes niveles educativos en la Comunidad Autónoma de Canarias. El G U I N I G U a D a, (11), 121–131. Retrieved from https://ojsspdc.ulpgc.es/ojs/index.php/ElGuiniguada/article/view/644
Issue
Section
Papers
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal. You can not make a commercial use of the work. The use derived from the work is also not allowed.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).