When english in just an option: the case of students on english for science
Keywords:
necesidades de los estudiantes, actitudes de los estudiantes, destrezas ligüísticasAbstract
En este artículo, presentamos y analizamos los resultados de una encuesta reaiizada a alumnos del primer ciclo de las facultades de Veterinaria y Ciencias del Mar de la Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, en cuyo nuevo plan de estudios se ha introducido recientemente la asignatura optativa Inglés científico. Dado que era la primera vez que se impartía esta asignatura, consideramos imprescindible conocer, de primera mano, los motivos que llevaban a los estudiantes a escogerla, qué esperaban de ella y, sobre todo, cuál era el nivel general en relación con las distintas destrezas lingüísticas. De esta manera, se pudo elaborar el proyecto docente de la asignatura de una manera más realista y eficaz, teniendo en cuenta no sólo nuestro enfoque como docentes, sino también las necesidades y sugerencias de los propios estudiantes.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2016-07-30
How to Cite
Rodríguez Medina, M. J. (2016). When english in just an option: the case of students on english for science. El G U I N I G U a D a, (10), 139–146. Retrieved from https://ojsspdc.ulpgc.es/ojs/index.php/ElGuiniguada/article/view/655
Issue
Section
Papers
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal. You can not make a commercial use of the work. The use derived from the work is also not allowed.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).