Evaluación formativa de los conocimientos literarios. Aproximación a unos criterios para la educación secundaria
Keywords:
evaluación formativa, competencia literaria, educación secundariaAbstract
En este trabajo se presenta una propuesta de distribución de los diferentes ob.jetivos que inciden en el aprendizaje de los conocimientos literarios en los alumnos de la ediicación secundaria. Se focalizará especialmente sobre el proceso de lectura literaria, en las estrategias que intervienen en el mismo y en las actitudes que debe adquirir el lector de textos literarios. A partir de esta nueva concepción de la materia, se presentan posibles ejes de programación alternativos al histórico, que permitan a los alumnos alcanzar una competencia literaria adecuada a su edad.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2016-08-09
How to Cite
Ramos Sabaté, J. M. (2016). Evaluación formativa de los conocimientos literarios. Aproximación a unos criterios para la educación secundaria. El G U I N I G U a D a, (9), 37–54. Retrieved from https://ojsspdc.ulpgc.es/ojs/index.php/ElGuiniguada/article/view/665
Issue
Section
Papers
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal. You can not make a commercial use of the work. The use derived from the work is also not allowed.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).