El uso de la visualización en una clase de matemáticas
Keywords:
lenguaje visual, razonamiento inductivo, pensamiento matemáticoAbstract
La enseñanza de las Matemáticas en las últimas décadas ha hecho más hincapié en un enfoque de los contenidos en procesos cuyas características se alejan del pensamiento espacial. Sin embargo, actualmente, el lenguaje visual se utiliza como recurso didáctico de apoyo, tanto al lenguaje aritmético como al algebraico. En este artículo presentamos, a modo de ejemplo, actividades que se resuelven haciendo uso del razonamiento inductivo y de la visualización. En cada una de las situaciones estudiamos casos particulares, buscamos regularidades y nos servimos de modelos visuales para generalizar los resultados obtenidos.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2016-08-09
How to Cite
Moreno Martel, M. D. (2016). El uso de la visualización en una clase de matemáticas. El G U I N I G U a D a, (9), 385–392. Retrieved from https://ojsspdc.ulpgc.es/ojs/index.php/ElGuiniguada/article/view/690
Issue
Section
Especial Matemáticas
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal. You can not make a commercial use of the work. The use derived from the work is also not allowed.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).