Como pez en el agua, una propuesta didáctica a partir del análisis de la imagen publicitaria
Keywords:
docencia, ELE, imagen, publicidadAbstract
En la docencia de lenguas extranjeras, las imágenes suelen pasar desapercibidas, quedando relegadas a un segundo plano por carecer aparentemente de relevancia lingüística. Sin embargo, las imágenes en general, y las publicitarias en particular, poseen un potente trasfondo verbal, por lo que no están exentas de capacidad comunicativa. La propuesta didáctica Como pez en el agua pretende mostrar la viabilidad de la imagen publicitaria como recurso pedagógico y cómo a partir de su análisis en el aula se pueden desarrollar no solo competencias y destrezas comunicativas, sino también un espíritu analítico y crítico sumamente útil en la sociedad de hoy.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2011-10-07
How to Cite
Yuste Alonso, R. Z. (2011). Como pez en el agua, una propuesta didáctica a partir del análisis de la imagen publicitaria. El G U I N I G U a D a, (20), 197–214. Retrieved from https://ojsspdc.ulpgc.es/ojs/index.php/ElGuiniguada/article/view/418
Issue
Section
Papers
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal. You can not make a commercial use of the work. The use derived from the work is also not allowed.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).