La formación en medición familiar en Canarias. Paradigmas inspiradores. La escuela canaria de prácticas en mediación familiar - formación continua
Keywords:
mediación, mediación familiar, formación, formación continua, paradigmasAbstract
El presente artículo se enmarca dentro de tres objetivos: 1) Recoger la historia de la formación en mediación familiar en Canarias y la labor pionera que al respecto ha desempeñado el Centro de Orientación Familiar de Canarias; 2) Presentar los su- puestos teóricos-conceptuales o paradigmas a partir de los cuales se ha inspirado la formación impartida en la Universidad de Las Palmas de Gran Canaria; 3) Contextualizar y justificar los objetivos de la Escuela Canaria de Práctica en Mediación Familiar-Formación Continua, que crea e impulsa el Centro de Orientación Familiar de Canarias.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2010-10-07
How to Cite
Romero Navarro, F. (2010). La formación en medición familiar en Canarias. Paradigmas inspiradores. La escuela canaria de prácticas en mediación familiar - formación continua. El G U I N I G U a D a, (19), 125–156. Retrieved from https://ojsspdc.ulpgc.es/ojs/index.php/ElGuiniguada/article/view/427
Issue
Section
Papers
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal. You can not make a commercial use of the work. The use derived from the work is also not allowed.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).