Pedagogía del Quijote: a modo de introducción. doi 10.20420/GUIN.2015.0072
Keywords:
reflexión, Quijote, pedagogía, monográficoAbstract
Contiene una presentación general de la sección monográfica que El Guiniguada. Revista de investigaciones y experiencias en Ciencias de la Educación dedica al Quijote. Bajo la denominación genérica de Pedagogía del Quijote los volúmenes 24 y 25 ofrecen respectivamente, en su sección 1, tres y dos reflexiones en torno al magistral relato cervantino. Específicamente en esta introducción se presentan las reflexiones del volumen 24.
DOI 10.20420/GUIN.2015.0072
Downloads
References
Armas, José de (1915). Dos centenarios. Algo más sobre Cervantes y Shakespeare. El Quijote y su época. Madrid: Renacimiento (pp. 244-254) citado en Pujante, Ángel-Luis y Laura Campillo, eds (2007) Shakespeare en España. Textos 1764-1916. Murcia: Universidad de Murcia – Universidad de Granada.
Urbina, Eduardo (1989). Tres aspectos de lo grotesco en el Quijote. Actas del IX Congreso de la Asociación Internacional de Hispanistas. Frankfurt, Vervuert, I, pp. 673-679.
Mainer, JC. (2014). Historia mínima de la Literatura española. Madrid: Turner – El Colegio de México.
Dopico, Georgina (2004). España abierta: Cervantes y El Quijote. Feros, Antonio y Juan Gelabert, dirs. España en tiempos del Quijote. Madrid: Santillana Ediciones Generales.
Villanueva, Darío (2014). Historia de El Quijote “popular y escolar” de la Real Academia Española (1912-2014). Don Quijote de la Mancha, edición de la Real Academia Española adaptada por Arturo Pérez Reverte. Madrid: Santillana-RAE.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal. You can not make a commercial use of the work. The use derived from the work is also not allowed.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).