Una revisión crítica de la teoría de los paradigmas en el marco de las Ciencias Sociales (II)
Keywords:
Teoría de los Paradigmas, Ciencias Humanas, Ciencias de la EducaciónAbstract
Este artículo propone una revisión crítica de la Teoría de los Paradigmas (Khun, 1962) con el fin de determinar su valor para un ámbito concreto de aplicación: las Ciencias Humanas, en general, y las Ciencias de la Educación, en particular. La revisión crítica se desarrolla del modo siguiente: (i) se expone la génesis de la teoría, (ii) se identifican sus enunciados básicos, (iii) se deducen sus consecuencias empíricas, (iv) se contrastan tales consecuencias con algunas investigaciones realizadas en el marco de las Ciencias de la Educación y, finalmente, (v) se proponen unos criterios de valoración para (v) determinar el valor de esta teoría dentro del ámbito elegido.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2016-07-14
How to Cite
Moya Otero, J. (2016). Una revisión crítica de la teoría de los paradigmas en el marco de las Ciencias Sociales (II). El G U I N I G U a D a, (11), 133–143. Retrieved from https://ojsspdc.ulpgc.es/ojs/index.php/ElGuiniguada/article/view/636
Issue
Section
Papers
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal. You can not make a commercial use of the work. The use derived from the work is also not allowed.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).