La educación científica y la formación de los maestros
Keywords:
educación científica, formación del profesorado, alfabetización científica, currículo de cienciasAbstract
En este artículo se pretende reflexionar sobre la necesidad de una educación científica de todos los ciudadanos, para que sean capaces de valorar la influencia de la ciencia en la vida diaria; poseer una visión del mundo más interesante, así como para poder descubrir los límites que la Ciencia y la Tecnología tienen en la conquista del bienestar humano. Como consecuencia de ello, se analiza la necesidad de una formación científica de los maestros y se plantea la necesidad de una modificación de los planes de estudio de estas titulaciones.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2016-08-09
How to Cite
Repetto Jiménez, E. (2016). La educación científica y la formación de los maestros. El G U I N I G U a D a, (9), 233–243. Retrieved from https://ojsspdc.ulpgc.es/ojs/index.php/ElGuiniguada/article/view/677
Issue
Section
Papers
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal. You can not make a commercial use of the work. The use derived from the work is also not allowed.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).