Gráficas estadísticas: perspectiva desde la educación matemática
Keywords:
gráficas estadísticas, visualización estadística, didáctica de las gráficasAbstract
Los gráficos estadísticos acompañan a las publicaciones especializadas y también son una poderosa herramienta de comunicación social. En este trabajo se proponen algunas reflexiones sobre cómo conducir la visualización de datos estadísticos para la formación del profesorado. Las principales cuestiones que consideraremos son:
- Fenomenología social de las gráficas estadísticas y epistemología,
- Imágenes y percepción de la información desde la psicología cognitiva y
- Perspectiva desde la educación matemática y presencia en el currículo.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal. You can not make a commercial use of the work. The use derived from the work is also not allowed.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).