Emilio José Ocampos Palomar (ed.), José de Siles. Poemas y cuentos de la bohemia
DOI:
https://doi.org/10.20420/Phil.Can.2023.607Keywords:
José de Siles, bohemian, modernism, short stories, poemsAbstract
Emilio José Ocampos Palomar (ed.), José de Siles. Poemas y cuentos de la bohemia. Córdoba: UCOPress. Editorial Universidad de Córdoba, 2023. 148 pages. ISBN: 978-84-9927-737-0.
Downloads
References
ANÓNIMO (1903). Literatura contemporánea. José de Siles.— Los fantasmas del mundo. Pluma y Lápiz, 154, 15.
ANÓNIMO (1911, 27 junio). Noticias. La Región. Diario Independiente.— De Intereses Generales, de Noticias y Avisos, s/p.
ANÓNIMO (1916, 24 de junio). Efemérides pontanenses. El Aviso, 6(267), 4-6.
BRITO BRITO, B., CÁLIZ MONTES, J., y RUIZ ORTEGA, J. L. (2018). Nuevos diálogos con el canon. En B. Brito Brito, J. Cáliz Montes y J. L. Ruiz Ortega (eds.), Todos los siglos de la lluvia. El canon en la literatura hispánica (pp. 9-23). Renacimiento.
CARRERE, E. (1911, 18 de febrero). Retablillo literario. Madrid Cómico, 53, s/p.
OCAMPOS PALOMAR, E. J. (2017a). José de Siles y sus antologías de poesía traducida. En F. Lafarga (ed.), La traducción fragmentaria: su lugar en antologías y revistas (1898-1936) (pp. 107-119). Guillermo Escolar.
OCAMPOS PALOMAR, E. J. (2017b). Puente Genil, ¿la “humilde aldea” de José de Siles, o el “cielo de zafiro” de Manuel Reina? En A. Agraz Ortiz y S. Sánchez-Hernández (eds.), Topografías literarias. El espacio en la literatura hispánica de la Edad Media al siglo XXI (pp. 225-234). Biblioteca Nueva. http://www.asociacionaleph.com/images/PDFs/publialeph17b.pdf.
OCAMPOS PALOMAR, E. J. (2018). Hacia una revisión del mito bohemio: José de Siles. En B. Brito Brito, J. Cáliz Montes y J. L. Ruiz Ortega (eds.), Todos los siglos de la lluvia. El canon en la literatura hispánica (pp. 363-380). Renacimiento.
OCAMPOS PALOMAR, E. J. (2019). La evolución estética de la naturaleza en la obra poética de José de Siles. Pangeas. Revista Interdisciplinar de Ecocrítica, 1(1), 83-91. https://doi.org/10.14198/Pangeas2019.1.08.
OCAMPOS PALOMAR, E. J. (ed.) (2023). José de Siles. Poemas y cuentos de la bohemia. UCOPress. Editorial Universidad de Córdoba.
PALENQUE, M. (2009). Ensayo preliminar. En La Corte de los Poetas. Florilegio de Rimas Modernas (ed. facs., pp. VII-LXXXIX). Renacimiento.
PARDO BAZÁN, E. (1893, diciembre). Letras y libros. Nuevo Teatro Crítico, 3(30), 256-298.
S. (1911, 3 de julio). Los que se van. José de Siles. El Regional. Diario de Lugo, 28, 2.
ZAMACOIS, E. (1936). Tipos de café: siluetas contemporáneas. Resurrección.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Miguel Ángel Buil Pueyo
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Philologica Canariensia is distributed under the terms of the Creative Commons Attribution–NonCommercial–NoDerivatives 4.0 Internacional.
Philologica Canariensia allows authors to retain unrestricted copyright and to retain it in the future.
The author is allowed to deposit the publisher's PDF version on his or her personal website, in an institutional or subject repository or in an social network. Authors who publish with this journal agree to the following terms:
a. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
b. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
c. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website), as it can lead to greater citation of published work (See The Effect of Open Access).