Book Review Technology versus/for language learning. Reflections and conversations on the future of technology-mediated language teaching and learning

10.20420/ElGuiniguada.2024.733

Authors

Keywords:

Tecnología educativa, Aprendizaje de lenguas, innovación en la enseñanza, pedagogía digital, enseñanza mediada por tecnología, reseña

Abstract

Reseña crítica de la obra Tecnología versus/para el aprendizaje de lenguas. Reflexiones y conversaciones sobre el futuro de la enseñanza y el aprendizaje de lenguas mediados por la tecnología, de Fernando Trujillo-Sáez (coord.), Daniel Cassany, Cristelle Combe, Anita Ferreira, Christian Ollivier y Esperanza Román-Mendoza. Publicada en Difusión (2022).

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Juan Pedro Tacoronte Sosa, Consejería de Desarrollo Educativo y Formación Profesional. Junta de Andalucía.

PhD (c) in Education, MFL teacher at Junta de Andalucía and translator specialised in audiovisual translation, video games and literature.

Main areas of research and interest encompass: Educational technology, gamification, video games and education, teaching reading skills, innovation in general and especially in language teaching methodologies.

References

Trujillo-Sáez, F. (coord.); Cassany, D.; Combe, C.; Ferreira, A.; Ollivier, C.; Román-Mendoza, E. (2022). Tecnología versus/para el aprendizaje de lenguas. Reflexiones y conversaciones sobre el futuro de la enseñanza y el aprendizaje de lenguas mediados por la tecnología. Difusión.

Portada Tecnología versus

Published

2024-07-16

How to Cite

Tacoronte Sosa, J. P. (2024). Book Review Technology versus/for language learning. Reflections and conversations on the future of technology-mediated language teaching and learning: 10.20420/ElGuiniguada.2024.733. El G U I N I G U a D a, (33), 285–288. Retrieved from https://ojsspdc.ulpgc.es/ojs/index.php/ElGuiniguada/article/view/1760

Issue

Section

Book Reviews