Inmigración y educación. El contexto andaluz: un desafío educativo
Keywords:
inmigración, educación intercultural, estrategiasAbstract
La llegada en importante número de inmigrantes extranjeros de diversas nacionalidades en el contexto español ha significado un cambio radical en el paisaje humano de muchas de nuestras ciudades y municipios. Educar conjuntamente a personas de diferentes culturas implica trabajar para conseguir un espacio cultural común que no suponga pérdidas de identidad sino enriquecimiento de ésta y apertura mental y vital a lo diferente. En el presente artículo exponemos las distintas medidas, así como las actuaciones que se están desarrollando para afrontar el reto educativo que supone la presencia de alumnos inmigrantes en las aulas españolas en general y el Andalucía en particular.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2016-07-05
How to Cite
Fernández Batanero, J. M. (2016). Inmigración y educación. El contexto andaluz: un desafío educativo. El G U I N I G U a D a, (14), 91–102. Retrieved from https://ojsspdc.ulpgc.es/ojs/index.php/ElGuiniguada/article/view/559
Issue
Section
Papers
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal. You can not make a commercial use of the work. The use derived from the work is also not allowed.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).