Pestalozzi, una Pedagogía sistémica. Pestalozzi, a Systemic Pedagogy. doi 10.20420/ElGuiniguada.2017.131
Keywords:
Pestalozzi, pedagogía sistémica, monográficoAbstract
Presentación de la sección primera o monográfica dedicada a Pestalozzi, gran promotor de la pedagogía social, inclusiva e integral. Coincide este volumen 26 (2017) de El Guiniguada. Revista de investigaciones y experiencias en Ciencias de la Educación con el 271 aniversario del pedagogo.Downloads
References
Abbagnano, N. y A. Visalberghi (1978, 4ª ed.). Historia de la Pedagogía. Madrid: Ediciones Fondo de Cultura Económica-España.
Filho, L. (1964). Introducción al estudio de la escuela nueva. Buenos Aires: Editorial Kapelusz.
Izaquita, C. A. G. (2013). La prevalencia de Pestalozzi en el entorno educativo del siglo XXI. RHS-Revista Humanismo y Sociedad, 1(1), 49-88.
Narváez, E. (2006). Una mirada a la Escuela Nueva. Educere, 35, 629-636.
Pestalozzi, J. H., (2006). Cartas sobre educación infantil. Madrid: Tecnos.
Pozo, M. D. (2003). La escuela nueva en España: Crónica y semblanza de un mito. Salamanca: Ediciones Universidad de Salamanca.
Rodríguez, S. (2013). Investigación sobre los orígenes y la aplicación de la pedagogía Waldorf. Valladolid: Universidad de Valladolid.
Ruiz, J. (Arcipreste de Hita) (2012). El libro del buen amor. Linkgua digital. Red Ediciones.S.L.
Soëtard, M. (2015). Historicidad y actualidad de Pestalozzi. Revista Educación y Pedagogía, 9(17), 15-26.
Wild, R. (2004). El centro experimental Pestalozzi. Cuadernos de pedagogía, 341, 18-21.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal. You can not make a commercial use of the work. The use derived from the work is also not allowed.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).