La elección de medios de evaluación por el alumnado universitario

Authors

Keywords:

means of evaluation, coevaluation, authentic learning, university education, web pages

Abstract

The participation of university students in their own assessment is understood as an opportunity to improve students’ involvement in their learning. It also promotes the development of essential skills such as responsibility, reflection on their own learning and autonomy. The objective of this study is to explore the possibility of allowing university students to choose the means by which they will be assessed in a specific unit. Thus, an individual task related to the use of new technologies for the teaching of foreign languages was designed. Students choose how to be assessed on this topic, selecting between three different assessment options with three different grades. Contrary to expectations, the students chose the most complex task. According to the results of a final survey, the main reasons for this decision are the novelty and personal challenge involved in carrying out this task and the interest in designing a tool that will be needed in their future teaching profession. Finally, the educational web pages designed by the students are analysed according to a model for the study of digital genres.

 

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Author Biography

María Jesús Vera Cazorla, Universidad de Las Palmas de Gran Canaria

Profesora Titular en el Departamento de Filología Moderna, Traducción e Interpretación de la ULPGC, sus líneas principales de investigación son la metodología de la enseñanza de lenguas extranjeras, la historia de la enseñanza de idiomas y los estudios sobre humor. Miembro del grupo de investigación “Estudios lingüísticos y socioculturales” ha colaborado en varios proyectos de investigación nacionales, entre los que destaca “Discursos, género e identidad en un corpus de novela rosa inglesa ambientada en Canarias y otras islas atlánticas”. Entre sus publicaciones más recientes cabe mencionar “Política educativa y enseñanza de lenguas extranjeras durante el franquismo: algunas notas de su evolución” en Historia Caribe, “Tradition an Innovation in Foreign Language Teaching in Gran Canaria in the Nineteenth Century” en History of Education and Children’s Literature, “Las escuelas de señoritas de Gran Canaria: síntesis de una formación de adorno” en T. González Pérez (ed.) La educación de las mujeres en Iberoamérica, y And they Drive on the Wrong Side of the Road: The Anglo-centric Vision of the Canary Islands in Mills & Boon Romance Novels (1955-1987) para Lexington Books.

 

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Published

2021-12-08

How to Cite

Vera Cazorla, M. J. (2021). La elección de medios de evaluación por el alumnado universitario. Revista De Lenguas Para Fines Específicos, 27(2), 9–24. Retrieved from https://ojsspdc.ulpgc.es/ojs/index.php/LFE/article/view/1295