Cristina V. Herranz Llácer, Palabra de maestro. Análisis del léxico disponible de los futuros docentes

Authors

DOI:

https://doi.org/10.20420/Phil.Can.2022.471

Keywords:

lexical availability, language learning, Primary Education, Early Childhood Education, dictionaries

Abstract

Cristina V. Herranz Llácer, Palabra de maestro. Análisis del léxico disponible de los futuros docentes. Bern: Peter Lang, 2020. 300 pages. ISBN: 978-3-0343-3871-4.

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Author Biography

Sarai de Regla Cruz Ventura, Universidad de Las Palmas de Gran Canaria

Sarai de Regla Cruz Ventura is Assistant Professor at the Department of Specific Didactics of the Faculty of Education Sciences of the Universidad de Las Palmas de Gran Canaria and a member of the research group "Sociolingüística, dialectología y lingüística aplicada a la enseñanza". In March 2016 she defended her thesis entitled La disponibilidad léxica de hablantes canarios adultos y comparación con corpus juveniles. Her research is currently focused on the oral tradition of the Canary Islands and language didactics.

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Published

2022-05-31

How to Cite

Cruz Ventura, S. de R. (2022). Cristina V. Herranz Llácer, Palabra de maestro. Análisis del léxico disponible de los futuros docentes. Philologica Canariensia, 28, 131–134. https://doi.org/10.20420/Phil.Can.2022.471

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