Atender a la diversidad. ¿Señal de calidad?
Keywords:
diversidad, calidad, sistema educativo, necesidades educativas específicasAbstract
La atención mediática y la expectativa de la comunidad educativa están centradas, desde hace meses, en el desarrollo normativo de la Ley Orgánica, de 23 de diciembre, de Calidad de la Educación (LOCE), pues de elio dependerá la configuración del nuevo sistema educativo que se propone. De todos es conocida la amplia repercusión que ha generado la entrada en vigor de la LOCE cuya finalidad básica es reformar el sistema educativo español para situarlo en mayores cotas de calidad. En este articulo nos proponemos, por tanto, hacer un análisis reflexivo sobre los principios y medidas de calidad que se propugnan y en qué medida se contempla la atención a la diversidad como un factor que contribuye a la consecución de tales fines.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2016-07-07
How to Cite
Escandell Bermúdez, O., Rodríguez Martín, A., & Cardona Hernández, G. (2016). Atender a la diversidad. ¿Señal de calidad?. El G U I N I G U a D a, (13), 29–41. Retrieved from https://ojsspdc.ulpgc.es/ojs/index.php/ElGuiniguada/article/view/582
Issue
Section
Papers
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal. You can not make a commercial use of the work. The use derived from the work is also not allowed.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).