Procesos cognitivos implicados en el aprendizaje del lenguaje algebraico. Un estudio biográfico
Keywords:
aprendizaje algebraico, estudio biográfico, educación secundariaAbstract
Presentanlos un estudio biográfico sobre un alumno, con los datos obtenidos con distintos instrumentos (pre y post-test, cuaderno de clase y entrevistas), que nos ofrecen inforniación sobre los procesos cognitivos conceptuales y operaciones del alumno en el aprendizaje de las expresiones algebraicas. Este trabajo se enmarca en un amplio proyecto cuya finalidad es diseñar una Propuesta Curricular para el lenguaje algebraico, dentro de la Educación Secundaria en España. Esta Propuesta Curricular toma en consideración las habilidades cognitivas de tipo operacional y conceptual que facilitan la transicibn de la aritmética al álgebra, basada en cuatro fuentes de significado y en el marco de los trabajos de Duval (Semiosis-Noesis).Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2016-08-09
How to Cite
Palarea Medina, M. M., & Socas Robayna, M. M. (2016). Procesos cognitivos implicados en el aprendizaje del lenguaje algebraico. Un estudio biográfico. El G U I N I G U a D a, (9), 319–336. Retrieved from https://ojsspdc.ulpgc.es/ojs/index.php/ElGuiniguada/article/view/686
Issue
Section
Especial Matemáticas
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal. You can not make a commercial use of the work. The use derived from the work is also not allowed.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).