Situaciones metodológicas para la enseñanza de la geometría en la formación de maestros
Keywords:
enseñanza de la geometría, formación del profesorado, didáctica de las matemáticasAbstract
El objetivo del presente artículo es compartir diferentes experiencias didácticas llevadas a cabo en los últimos cursos con alumnos de la especialidad de Educación Primaria del Centro Superior de Formación del Profesorado de la Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, en la asignatura de Matemáticas y su Didáctica dentro del bloque dedicado a la Geometría.
Dichas actividades están encaminadas a conseguir una mayor participación del alumno en el proceso educativo y una mayor motivación en la clase, procurando que éste entienda la importancia de las Matemáticas en nuestro entorno natural y social. Por otra parte nuestros alumnos reciben ideas y conocen metodologías para trabajar en el futuro una Matemática más activa, lúdica y experimental con sus jóvenes alumnos.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal. You can not make a commercial use of the work. The use derived from the work is also not allowed.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).