La metodología sociolingüística como recurso de aula en el análisis de obras literarias
Keywords:
sociolingüística aplicada, didáctica de la lengua y la literatura españolas, análisis lingüístico-literario, producción literariaAbstract
Este estudio representa una muestra del empleo de la metodología sociolingüística en el análisis de obras literarias con el fin de servir como herramienta de aula, principalmente en la Educación Secundaria Obligatoria y en el Bachiller. No sólo podemos argumentar a favor de su idoneidad como material para el profesor, a partir de las conclusiones desprendidas del estudio, sino también en lo que concierne a la propia aplicación del método por parte del alumnado en sus trabajos lingüístico-literarios.En particular, el examen realizado aquí se ha ejemplificado a través del análisis de la novela Marianela de Benito Pérez Galdós.
Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2016-07-04
How to Cite
Castro Robaina, I., & Morín Rodríguez, A. (2016). La metodología sociolingüística como recurso de aula en el análisis de obras literarias. El G U I N I G U a D a, (17), 45–60. Retrieved from https://ojsspdc.ulpgc.es/ojs/index.php/ElGuiniguada/article/view/452
Issue
Section
Papers
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal. You can not make a commercial use of the work. The use derived from the work is also not allowed.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).