La integración de las tecnologías de la información y la comunicación en el aprendizaje de Física y Química: una propuesta didáctica para primero de bachillerato
Keywords:
planificación didáctica, tecnologías de la información y de la comunicación, actividades de aprendizaje, webquest, appletAbstract
Este artículo comienza con una justificación, basada en el análisis de la recomendación que hace el currículo de Bachillerato, sobre la utilización de las tecnologías de la información y de la comunicación. Se presenta después, una propuesta de organización de los contenidos de la asignatura de Física y Química de primer curso de Bachillerato; se continúa con la planificación de una unidad didáctica basada en la realización de actividades de aprendizaje por parte de los alumnos con la utilización de las TIC. Por último, se expone una ejemplificación de la correspondiente al estudio de la estructura de la materia.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2016-07-05
How to Cite
Repetto Jiménez, E., Martínez Navarro, F., & Calvo Fernández, J. R. (2016). La integración de las tecnologías de la información y la comunicación en el aprendizaje de Física y Química: una propuesta didáctica para primero de bachillerato. El G U I N I G U a D a, (14), 217–230. Retrieved from https://ojsspdc.ulpgc.es/ojs/index.php/ElGuiniguada/article/view/568
Issue
Section
Papers
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal. You can not make a commercial use of the work. The use derived from the work is also not allowed.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).