Comic and Human Rights Exhibition
doi.org/10.20420/ElGuiniguada.2022.514
Keywords:
Noticia, Exposición, Cómic, DDHH, ULPGC, FCEDUAbstract
Comic and Human Rights Exhibition
Downloads
References
Asamblea General de las Naciones Unidas (1948). Carta Internacional de los Derechos del Hombre.
https://documents-dds-ny.un.org/doc/RESOLUTION/GEN/NR0/046/82/PDF/NR004682.pdf?OpenElement
Baile López, E. et alii (2015). Aplicaciones didácticas del cómic. Hacia la configuración de un temario universitario, en M.T. Tortosa I., J.D. Álvarez T., J.D. y N. Pellín B. (coords.) XIII Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria: Nuevas estrategias organizativas y metodológicas en la formación universitaria para responder a la necesidad de adaptación y cambio. Universidad de Alicante, pp. 1743-1759.
Baile López, E. et alii (2016). Cómic como instrumento didáctico. La narración gráfica en ámbito universitario, en R. Roig V., J.E. Blasco M., A. Lledó C. y N. Pellín B. (coords.) Investigación e Innovación Educativa en Docencia Universitaria: retos, propuestas y acciones, pp. 1620-1634.
Becerra, D. (2021). La profesión de maestro en la viñeta española del siglo XX: el profesor Tragacanto y su clase, que es de espanto. Perspectiva didáctica de antaño, en Pastora Calvo H., Víctor Manuel Hernández S. y Juana-Rosa Suárez R. (Coord.) La investigación acompañando a la vida. Estudios en Homenaje a Emigdia Repetto Jiménez. ULPGC Ediciones, pp. 69-88.
Fernández, MJ. y Ramiro, MA. (2014). Derechos humanos y cómics: un matrimonio estéticamente bien avenido, Revista Derecho del Estado, 32, enero-junio, 243-280.
Gavaldón, G., Gerbolés, A.M. y Saenz de Adana, F. (2020). Aprender a comunicar con imágenes. Uso del cómic en la educación superior como vehículo para el desarrollo de competencias multimodales. Cuadernos del Centro de Estudios en Diseño y Comunicación, 89, 143-166.
Gubern, R. (1981). El cómic, en Zavala & al. (Ed.) Imagen y Lenguaje. Fontanella, pp.139-189.
Matz, C. (2004). Collecting comic books for an academic library. Collection Building, 23, 2, pp. 96–99.
Resano-López, JC. (2018). Cómic y futuros educadores: una reflexión personal como docente universitario, en Gracia Lana y Asión Suñer (coords.). Nuevas visiones sobre el cómic. Un enfoque interdisciplinar, Prensas de la Universidad de Zaragoza, pp. 309-314.
Rodríguez Diéguez, J.L. (1988). El comic y utilización didáctica: los tebeos en la enseñanza. Gustavo Gili.
Suárez-Robaina, JR (2013). Didáctica de la Literatura: estrategias y materiales en Soraya Caballero R., José Luis Correa S., Ángeles Perera S., Miguel Sánchez G., Juana-Rosa Suárez R. y Benjamina Suárez V. Educación literaria y estética en la enseñanza primaria. Manuales Universitarios de Teleformación, 75. Ediciones ULPGC., pp. 77-108. https://accedacris.ulpgc.es/handle/10553/72616
Tisseron, S. (1977). La bande dessinée peut-elle être pédagogique? Communication et langages, 35,1, 11-21.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal. You can not make a commercial use of the work. The use derived from the work is also not allowed.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).