Psicopedagogía y las Tic: las actitudes del alumnado
Keywords:
actitud, Psicopedagogía, tecnología de la comunicación y la informaciónAbstract
La actual sociedad de la información exige, entre otros aspectos, una mayor formación de los profesionales que en su seno se desarrollan. Entre ellos, los que se dedican al mundo educativo no quedan al margen, al contrario, son un ejemplo concreto de profesionales que deben formarse en una sociedad cambiante y dinámica, aprendiendo a integrar las Tecnologías de la Información y la Comunicación en su práctica cotidiana. El trabajo que se presenta estudia cuáles son las actitudes hacia las TIC que posee el alumnado de la Licenciatura de Psicopedagogía de la Universidad de Las Palmas de Gran Canaria. Los resultados nos muestran que sus actitudes, casi de forma unánime, son favorables por un lado, al uso de las TIC en los contextos educativos, y por otro, a ser profesionales dispuestos a formarse para ello.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2016-07-14
How to Cite
Escandell Bermúdez, M. O., & Rodríguez Martín, A. (2016). Psicopedagogía y las Tic: las actitudes del alumnado. El G U I N I G U a D a, (11), 41–52. Retrieved from https://ojsspdc.ulpgc.es/ojs/index.php/ElGuiniguada/article/view/625
Issue
Section
Papers
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal. You can not make a commercial use of the work. The use derived from the work is also not allowed.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).