La participación de los padres en la escuela
Keywords:
padres, escuela, educaciónAbstract
La participación de los padres es un factor decisivo para la calidad de la educación. Todos los niveles de participación son positivos y, aunque sean los más bajos, siempre es mejor que la imposibilidad de los padres de acceder al centro educativo. Consideramos que los padres son cada vez más conscientes de su rol educativo y desean mejorar sus habilidades y su relación con los hijos. La escuela debe comprender mejor a la población a la que sirve, aprender a gestionar las diferencias y responder a las nuevas necesidades. La investigación que se presenta demuestra que la formación de los maestros en Educación Familiar influye significativamente en sus opiniones sobre la participación de los padres en la escuela y desarrolla una actitud más positiva con respecto a la misma.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2016-07-30
How to Cite
Kñallinsky Ejdelman, E. (2016). La participación de los padres en la escuela. El G U I N I G U a D a, (10), 57–69. Retrieved from https://ojsspdc.ulpgc.es/ojs/index.php/ElGuiniguada/article/view/648
Issue
Section
Papers
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal. You can not make a commercial use of the work. The use derived from the work is also not allowed.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).