Do science students have a pattern of learning styles that is characteristic of them?
Keywords:
enseñanzaAbstract
Las dificultades observadas en la apropiación de conocimientos en lengua extranjera hacen necesaria la exploración de la recóndita relación entre la enseñan- za y el aprendizaje y los factores que la afectan, entre estos se destaca el estilo de aprendizaje. El objetivo de este trabajo fue determinar la existencia de un patrón de estilos de aprendizaje propio de los estudiantes universitarios de grado de las Ciencias Agropecuarias.
La población de este estudio estuvo constituida por una muestra aleatoria de la población estudiantil de tres Universidades Nacionales argentinas. Para captu- rar la información se aplicó un cuestionario estandarizado y se complementó con una encuesta escrita con preguntas abiertas que se administraron en forma aleato- ria. Se comprobó un perfil predominante en la muestra estudiada.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).
Revista de Lenguas para fines específicos is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada 4.0 Internacional License.